reklama

Výsmech verejnosti

Predstavte si, že by ste pri autonehode prišli o niekoho z vašich najbližších. Viem, je to strašná predstava a nikto nad tým ani len vo sne neuvažuje. V realite sa to však stáva takmer každý deň. Vždy je niekto vinný a niekto obeťou. Vravíme si, zabil človeka, musí dostať trest. Samozrejme, tak to má byť! Každý z nás, ktorý niečo také vykonal si zaslúži trest. Na Slovensku je týmto trestom, trest odňatia slobody na dobu stanovenú súdom. Myslíme si, že táto trestno-právna zodpovednosť je u nás pre všetkých rovnaká?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (30)

Určite nie. Veľmi nerád túto tému rozoberám, ale už dlho mi leží na srdci a chcem sa s vami, milí čitatelia, podeliť o môj názor. Môj otec často vravieval: „ Ak sa stane niekomu inému niečo zlé, predstav si, že by sa to stalo tebe. Len tak pochopíš, ako sa ten druhý naozaj cíti...“ Tieto slová som si vzal k srdcu a začal som sa nimi v živote riadiť. Snažím sa precítiť ľudské trápenia i radosti a vcítiť sa do ich pocitov a nálad. V tejto rovine chcem aj opísať to, čo sužuje moju myseľ i dušu.

Pred istým časom som v jednej z našich komerčných televízií zahliadol reklamný šot, ktorý oboznamoval diváka s faktom, že Dara Rolins, československá diva, bude spievať v jednej nemenovanej relácii. Mnohým sa to zdá v poriadku, však ju máme radi. Vžime sa však do situácie pani, ktorej prednedávnom, presnejšie 10. júla 2010, pri autonehode, ktorej bola účastníčkou, vzala manžela. Zabila ho. Áno. Tvrdo, ale presne. Môže si hovoriť kto chce, čo chce. Zabila ho. Natláča sa nám sem otázka. Ako to, že tak krátko po nehode chce opäť verejne zabávať ľudí, spievať, smiať sa z obrazovky... Ako sa môže cítiť táto pani, keď ju vidí opäť v televízii? A ako by ste sa cítili vy, milí čitatelia, kebyže sa táto situácia odohrá práve vo vašej rodine? Určite by od vás potlesk ani uznanie za nádherný spev nedostala. Bôľ a spomienky na toho, s kým ste sa ešte pred pár dňami zhovárali na gauči pri krbe, vám zovrú hlasivky a vtlačia slzy do očí. Ona sa smeje a vy plačete. A čo na to súdy? Ako uviedla TASR: Prokuratúra stiahla obvinenie pre nedostatok dôkazov.“ Ale aby som sa, ľudovo povedané, „nenavážal“ len do Dary Rolins, spomeniem aj ďalší prípad, keď zákon neplatil pre všetkých rovnako. V prípade Štefana Skrúcaného, ktorého mimochodom uznávam ako herca, moderátora či zabávača, je to tiež na zaplakanie. Je plne zodpovedný za smrť dôchodkyne, ktorú usmrtil na prechode pre chodcov v júny roku 2004. Ako vyplynulo z vyšetrovania, nedodržal povolenú rýchlosť. A výsledok súdu? Skrúcaný dostal dvojročný podmienečný trest odňatia slobody s odkladom na tri roky a zároveň zákaz viesť motorové vozidlo na tri roky. Neskôr však súd vyhovel jeho žiadosti o podmienečné odpustenie zvyšku trestu a Skrúcaný opäť jazdil už dva roky po tragédii.“, informuje internetový portál www.topky.sk Babičku deťom už nenahradí nikto. Pri pohľade na televíznu obrazovku bude len plač a kvílenie pozostalých. Je to smutné, ale je to tak.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pýtate sa, čo týmto článkom chce autor povedať? Len toľko milí čitatelia. Prečo zákon nie je rovnaký pre všetkých. Čím si zaslúžil moderátor, športovec, politik, alebo len mediálne známy „ksicht“ miernejšie, alebo dokonca žiadne tresty? Prečo iný, neznámy človek, človek milión, sedí za svoj trest vo väzení, bez ohľadu na iné okolnosti, či už rodinu, zamestnanie a niekto, kto je známy, sa už niekoľko mesiacov po doslova najväčšej tragédii v ľudskom živote dokáže smiať z obrazovky a zabávať ostatných?

Milí čitatelia. Toto, je výsmech verejnosti. Toto je tá vec, ktorá sužuje moju, inak bezstarostnú, povahu. Neviem ako by som túto skutočnosť dokázal ovplyvniť. Skúšam to takouto formou, formou ktorá mi je blízka a verím že to, na čo som teraz chcel poukázať, si nájde cestu aj k tým kompetentným, ktorý môžu s týmto problémom niečo spraviť. Právna rovnosť pred zákonom, je predsa obsiahnutá aj v Deklarácii ľudských práv. Prečo by potom zákon nemal platiť pre všetkých rovnako?

Matúš Paločko

Matúš Paločko

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som človek, ktorý si stojí za svojim názorom a presvedčením. Som človek, ktorý je často za svoj názor odvrhnutý, ale aj napriek tomu ide s hlavou hore ďalej... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu